Kosmetologien järjestämät asiakasillat

Monet meistä elävät niin kiireistä elämää että itsensä hoitamiselle on vaikea löytää tarpeeksi aikaa. Jokainen meistä tarvitsisi niitä pieniä hetkiä jolloin voi unohtaa arkien stressin aiheet ja vain keskittyä nauttimaan ja pitämään hauskaa. Tässä artikkelissa kerromme siitä miten voi järjestää kosmetologin asiakasillan joko hoitolassa tai kotonaan. Monet kauneudenhoitoalan ammattilaiset tekevät myös kotikäyntejä etenkin isommille ryhmille. Asiakaskäynnit ovat erinomainen idea esimerkiksi merkkipäiviä ajatellen, pikkujoulujen korvaajaksi tai tyttöjen illan ohjelmaksi.

Millaisia palveluita on mahdollista tilata kotiin?

Asiakasiltojen teemoja voivat olla esimerkiksi kauneudenhoitoon liittyvät illat. Lisäksi väri- ja tyylikonsultaatiot ovat erittäin suosittuja. Pukeutumisneuvojat toimivat myös värikonsultteina ja ilta toteutetaan joko luentotyyppisenä kokonaisuutena tai yksilöllistä konsultointia tarjoten. Ryhmä voi valita usein toivomiaan aiheita pitkältä listalta. Nämä ammattilaisten vetämät illat ovat erinomaisia myös siksi että saamme tietomme yleensä naistenlehdistä ja netin medioiden kautta. Tämä tieto sisältää myös piilotettuja markkinointiviestejä tarkoittaen sitä että tieto ei ole puolueetonta. Emme voi myöskään olla varmoja siitä onko aiheesta kirjoittava henkilö koulutettu kauneudenhoidon pariin vai ei.

Iltojen sisältöä

Yksi suosituimmista asiakasiltojen aiheista on ihon oikeaoppinen hoito. Mediassa pyörii valtavasti eri lähteistä tulvivaa tietoa mutta koulutettu kosmetologi kertoo kuinka asiat oikeasti ovat. Toinen hyvin suosittu aihe on jalkojen hoito. Millä aineilla jalkoja hoidetaan, miten raspaus suoritetaan parhaiten ja mitä voiteita jalat tarvitsevat? Kolmas suosikkiaihe niin nuorille kuin varttuneemmillekin naisille on meikkikoulu. Meikit käydään yksitellen läpi ihon puhdistamisesta ja pohjustamisesta lähtien. Tekniikoita meikkivoiteen, puuterin, ripsivärin, luomivärin, poskipunan ja huulipunan levittämiseen liittyen käydään yksi kerrallaan läpi. Lopulta asiakkaat voivat halutessaan saada esimerkiksi väri-, tyyli- ja vartaloanalyysejä.